Udany I kwartał Grupy Benefit Systems


Udany I kwartał Grupy Benefit Systems

Warszawa, 14 maja 2014 r.

Przychody Grupy Benefit Systems wyniosły w pierwszym kwartale 2014 r. 108,6 mln zł i były o 21 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2013 r. Zysk brutto to 3,4 mln zł. Dobre wyniki to efekt m.in. wzrostu liczby użytkowników programów sportowych, wprowadzenia nowych produktów oraz sprzyjających trendów rynkowych.

Grupa notuje stały wzrost przychodów i zysku przy stabilnych kosztach. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 22 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2013 i osiągnął poziom 14 mln zł. Jednocześnie koszty ogólnoadministracyjne – pomimo znacznego rozbudowania portfela produktów – utrzymują się na stabilnym poziomie 5,5  proc. Po wyłączeniu kosztów programu motywacyjnego spadły w porównaniu do poprzedniego kwartału o 2,5 mln zł.

Rosnąca rentowność segmentu kart sportowych

W I kwartale 2014 r. segment kart sportowych osiągnął o 1,3 p.p. wyższą rentowność brutto ze sprzedaży niż w analogicznym okresie roku 2013. Liczba kart wzrosła przez rok o 61 tys. Wolumen na koniec kwietnia 2014 wyniósł 498 tys. sztuk. Co więcej, rośnie także dynamika sprzedaży. Przez pierwsze cztery miesiące 2014 roku przybyło 45 tys. kart sportowych netto, w porównaniu do 37 tys. w tym samym okresie 2013 roku.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z dynamiki sprzedaży kart sportowych. Coraz więcej Polaków jest aktywnych fizycznie i coraz więcej pracodawców zauważa siłę dodatkowych świadczeń. To najlepsza prognoza dla naszego głównego rynku.” – komentuje Tomasz Józefacki, prezes Benefit Systems. „Konsekwentnie inwestujemy w nowe produkty, w tym przede wszystkim w program motywacyjny MultiBenefit.Klienci i użytkownicy poszukują elastycznych i intuicyjnych rozwiązań, a nasz program odpowiada na te potrzeby.” – dodaje Józefacki.

Wyjście poza segment kart sportowych i rozwój nowych produktów

Grupa systematycznie rozwija portfolio produktów. Nowe produkty zostały dobrze przyjęte przez rynek. Przychody tego segmentu wzrosły o 173 proc. rok do roku.

Najwyższy wzrost przychodów w stosunku do wartości sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku nastąpił w przypadku programu motywacyjnego MultiBenefit. Kwartalny obrót na platformie przekroczył 1,4 mln zł, a liczba klientów wzrosła 7-krotnie rok do roku.

Więcej informacji:

Rafał Janik - Relacje Inwestorskie

tel. 22 24 24 090

email: r.janik@benefitsystems.pl

Michał Skierski - Rzecznik prasowy

tel. 22 24 24 064

email: m.skierski@benefitsystems.pl

O firmie:

Spółka Benefit Systems stoi na czele Grupy Kapitałowej, w skład której wchodzą podmioty działające na rynku pozapłacowych świadczeń pracowniczych oraz rynku fitness. Grupa specjalizuje się tworzeniu i oferowaniu innowacyjnych oraz kompleksowych rozwiązań pozwalających na skuteczne i elastyczne motywowanie pracowników. W ofercie Grupy można znaleźć produkty z zakresu sportu i rekreacji (MultiSport, FitProfit), kultury i rozrywki (MultiBilet, MultiTeatr), żywienia (BenefitLunch), turystyki (MultiWypoczynek), jak również szytych na miarę programów kafeteryjnych (MultiKafeteria, MyBenefit), a także program motywacyjny MultiBenefit. Od kwietnia 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym warszawskiej GPW.

Do grupy klientów spółki Benefit Systems należy obecnie około 6 000 firm i instytucji. Z samych produktów sportowych korzysta już ok. 480 tysięcy użytkowników, do dyspozycji których jest niemal 4000 obiektów sportowo-rekreacyjnych w 650 miastach Polski.