Benefit Systems utrzymuje rentowność i dynamikę wzrostu sprzedaży


Grupa Benefit Systems opublikowała raport finansowy za 3 kwartał 2014 oraz narastająco za 9 miesięcy 2014. Wybrane dane ze sprawozdania:

  • 490 tys. kart sportowych na koniec września 2014 (+17,5% r/r), tj. +73 tys. r/r, tempo wzrostu liczby kart sportowych wyższe niż rok wcześniej o 13 tys. szt.
  • 332,8 mln zł przychodów po 9 miesiącach 2014 (+18,7% r/r)
  • stabilna rentowność: 75,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży
  • spadek kosztów sprzedaży w relacji do przychodów

Podsumowanie wyników

W 3 kwartale 2014 spółka Benefit Systems S.A. utrzymała dynamikę wzrostu sprzedaży notowaną w poprzednich kwartałach i uzyskała 109,8 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 19,7% w porównaniu do 3 kwartału 2013 roku (sprzedaż na poziomie 91,7 mln zł). Po 9 miesiącach 2014 sprzedaż Benefit Systems wyniosła 332,8 mln zł i wzrosła o 18,7% w porównaniu do 9 miesięcy 2013. Spółka utrzymuje wysoką rentowność – zysk brutto ze sprzedaży po 9 miesiącach 2014 wyniósł 75,9 mln zł (35,0 mln zł w samym 3 kwartale 2014).

3 kwartał 2014 to kolejny kwartał, w którym Benefit Systems zanotował wyższe zyski. Dzięki wzrostowi sprzedaży i utrzymywaniu rentowności, zysk EBIT Grupy Benefit Systems wyniósł 37,1 mln zł po 9 miesiącach 2014 i był wyższy o 35,5% r/r. W samym 3 kwartale 2014 EBIT wyniósł 22,3 mln zł (+ 35,9% r/r).

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 29,6 mln zł po 9 miesiącach 2014 i był wyższy o 35,9% r/r (zysk netto w 3 kwartale 17,7 mln zł +39,7% r/r).

- Odnotowujemy stabilny rozwój segmentu kart sportowych, co przekłada się na dobre wyniki w poszczególnych kwartałach. Zanotowaliśmy wyższe przychody tego segmentu przy utrzymaniu satysfakcjonującego poziomu marży i poprawieniu retencji kart wobec porównywalnego okresu w zeszłym roku – mówi Tomasz Józefacki, Prezes Zarządu Benefit Systems S.A.

Wzrost liczby kart sportowych

Liczba abonamentowych użytkowników kart sportowych na koniec września 2014 wyniosła 490 tys. szt. – w porównaniu z końcem września 2013 roku ich liczba zwiększyła się o 17,5% (+73 tys. sztuk).

Na wzrost liczby użytkowników programu sportowego miała wpływ sprzedaż do nowych klientów oraz dodatkowa sprzedaż do współpracujących już z Benefit Systems podmiotów, jak również lepsza retencja rok do roku. Marża brutto ze sprzedaży w segmencie kart sportowych po 9 miesiącach 2014 wyniosła 25,6% i wzrosła o 2,8 p.p. w stosunku do 9 miesięcy 2013.

Nowe Produkty*

Przychody segmentu nowych produktów po 9 miesiącach 2014 wyniosły 10,6 mln zł i wzrosły o 61,4 % r/r. Liczba dostępów do platformy MultiBenefit, oferującej abonamentowy dostęp do produktów Benefit Systems i jego partnerów, osiągnęła 199 tys. (ponad 3-krotny wzrost r/r).

- Cieszy nas, że przychody w segmencie nowych produktów stabilnie rosną – w 3 kwartale 2014 zanotowaliśmy blisko 2-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu do 3 kwartału 2013. Nasi klienci mają coraz szerszy dostęp do oferty korzystania z czasu wolnego, takich jak: wypoczynek, rozwój osobisty i kultura – wyjaśnia Tomasz Józefacki.

Inwestycje i konsolidacja w branży fitness

W 3 kwartale 2014 Grupa Benefit Systems kontynuowała strategię inwestycji i konsolidacji w branży fitness. Po otwarciu kolejnych dwóch klubów ich liczba na koniec września 2014 wzrosła do 41 (w tym 19 klubów dojrzałych**). Do końca bieżącego roku przewiduje się otwarcie kolejnych 5 klubów. Zakończenie procesu wniesienia aktywów do nowego podmiotu planowane jest w 1 kwartale 2015.

Podsumowanie wyników finansowych Grupy Benefit Systems za 9 miesięcy 2014 oraz sam
3 kwartał 2014:

 

w tys. zł

 
 

1-3 kw. 2014

 
 

1-3 kw. 2013

 
 

zmiana

 
 

3 kw.

 2014

 
 

3 kw.

 2013

 
 

zmiana

 
 

Sprzedaż

 
 

332,8

 
 

280,4

 
 

+18,7%

 
 

109,8

 
 

91,7

 
 

+19,7%

 
 

Zysk brutto ze sprzedaży

 
 

75,9

 
 

60,0

 
 

+26,5%

 
 

35,0

 
 

27,7

 
 

+26,4%

 
 

Marża brutto ze sprzedaży

 
 

22,8%

 
 

21,4%

 
 

+1,4 p.p.

 
 

31,9%

 
 

30,2%

 
 

+1,7 p.p.

 
 

EBIT

 
 

37,1

 
 

27,4

 
 

+35,5%

 
 

22,3

 
 

16,4

 
 

+36,0%

 
 

zysk netto***

 
 

29,6

 
 

21,8

 
 

+35,9%

 
 

17,7

 
 

12,6

 
 

+39,7%

 

 

***zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej

Więcej informacji:

Rafał Janik – Relacje Inwestorskie Benefit Systems S.A.  | tel. 22 24 24 090 | email: r.janik@benefitsystems.pl

O firmie:

Benefit Systems stoi na czele Grupy Kapitałowej, w skład której wchodzą podmioty działające na rynku pozapłacowych świadczeń pracowniczych oraz rynku fitness. Grupa Benefit Systems, zgodnie ze swoją misją, wspiera ludzi i organizacje w rozwoju, osiąganiu równowagi oraz budowaniu zaangażowania. Wykorzystując trend wzrostowy rynku przemysłu czasu wolnego, tworzy i rozwija portfel innowacyjnych oraz kompleksowych rozwiązań pozwalających na skuteczne i elastyczne motywowanie pracowników, a także wspieranie ich w osiąganiu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. W ofercie Grupy można znaleźć produkty z zakresu sportu i rekreacji (MultiSport, FitProfit), kultury i rozrywki (MultiBilet, MultiTeatr), żywienia (BenefitLunch), turystyki (MultiWypoczynek), szytych na miarę programów kafeteryjnych (MultiKafeteria, MyBenefit), jak również program motywacyjny MultiBenefit. Od kwietnia 2011 roku akcje Benefit Systems są notowane na parkiecie głównym warszawskiej GPW. Do grupy klientów Benefit Systems należy obecnie ponad 7 000 firm i instytucji zatrudniających ponad 2 mln pracowników, natomiast z samych produktów sportowych korzysta już blisko 500 tysięcy użytkowników, do dyspozycji których jest niemal 4 000 obiektów sportowo-rekreacyjnych w blisko 650 miastach Polski

Ważne definicje:

*) Nowe produkty – inne niż karty sportowe narzędzia motywacji pozapłacowej w ofercie Grupy

**) Klub dojrzały – średnio 2 lata od uruchomienia i osiągający marżę operacyjną powyżej 10%